Katonasírok nyomában

Dátum: 2013-02-10 15:00:12   •   Posted by: laggmester   •  Category: 10

A túra célja katonasírok felkutatása volt, a Budai Tájvédelmi körzetben.

Az osztály szeptember 23-án, vasárnap háromnegyed kilenckor találkozott a Széll Kálmán téren, majd kilenc óra után elindultunk. A 61-es villamossal utaztunk Hűvösvölgy végállomásig, majd elmentünk a Gyermekvasút hűvösvölgyi épületéhez.

A túra útvonala a, Nyéki-hegy, Vadaskerti-hegy, Határnyereg Újlaki-hegy, Virágos-nyereg,Csúcs-hegy, Vihar-hegy, Hármashatár-hegy felé vezetett,a forduló a Csúcs-hegynél az ötös ellenőrző pontnál volt. Kilenc darab ellenőrző pontból állt a túra, a rajt és a cél is Hűvösvölgynél volt. volt. Ezt az utat csak a kilencedikeseknek kellett teljesíteni. Mi az egyes, kettes, hármas, nyolcas, hetes ellenőrzőpont mellett haladtunk el. (Nyéki-hegy, Látó-hegy, Árpád-kilátó).

Hűvösvölgyből indulva elmentünk a Nyéki-hegyhez, a sárga jelzésen, majd a Vadaskerti-hegy következett. A hármas ellenőrző pontnál láttunk egy katonasírt, egy ismeretlen Honvéd sírját, aki 1945-ben esett el.

Az ellenőrző pont után váltás következett: áttértünk a kék jelzésre, majd ezen haladva elmentünk a Kecske-hegy és az Oroszlán szikla mellett A kék jelzésen továbbhaladva a Látó hegyhez mentünk, a nyolcas ellenőrzőpont mellett az Árpád-kilátóhoz.

A kilátónál megnéztük a várost, látszott az Országház, a Duna-hidak, a Budai vár. Ezután pihentünk egy keveset, majd továbbindultunk.

Az Árpád-kilátó megtekintése után a kék jelzésen folytattuk utunkat a Fenyőgyöngéig. Itt megvártuk a 65-ös autóbuszt, amire csak a csoport egyik része tudott felszállni, mert még másik két osztály is várakozott, nem fértünk fel egy buszra.

A csoport másik része megvárta a következő buszt, ami negyed óra múlva érkezett, itt lehetett a busz érkezéséig pihenni. Ezzel a busszal elmentünk a végállomásra, a Kolosy térre. A Kolosy térnél több választási lehetőség volt a hazajutásra: 17-es villamos (pótlóbuszok) a Margit híd budai hídfő irányba majd a 4-es, 6-os villamos; vagy a 17-es villamos,de  az Árpád híd irányába, majd onnan az 1-es villamos.

A lehetséges útvonalak ismertetése után mindenki elindult hazafelé, a számára legkézenfekvőbb útvonalon. Mindenki élvezte a vasárnap délelőtt a természetben töltött időt.