Hadijáték

Dátum: 2013-12-08 21:43:32   •   Posted by: toma3757   •  Category: 11

A katona suli programjának keretein belül, részt vehettünk a híres magyar alapítású, Honfoglaló nevezetű internetes játék alapján tervezett hadijátékra átalakított kvíz csatán.

 

Reggel nyolc órakor találkoztunk a Blaha Lujza téren, pontosan érkezve láttuk, hogy a többiek már vártak minket. Köszönés és egy kis átbeszélés után el is indultunk a hetes busszal, ami kivitt minket a Stefánia útra, nem messze a városligettől. Innen a tájékozódási képességeinkre hagyatkozva elkezdtük megkeresni a Stefánia palotát, egyből Murphy törvénye érvényesült, mivel a másik irányba kellett volna menni, miközben megtettünk már legalább egy kilométert rájöttünk, hogy rossz irányba mentünk. A kis túrázás után megérkeztünk a palotába, itt leadtuk az iskola által ránk bízott laptopot, hogy konfigurálják a játék helyes működése érdekében, ez olyan kilenc óra tájában volt.  Ezután átküldtek a mellettünk lévő Honvédségi Minisztérium Kulturális és Szabadidő központba, ahol rengetek fejlesztő játék közül lehetett választani, társasjátékok, katonai repülőgép szimulátor és a résztvevők kérésére volt egy filmvetítés angol nyelven. Mi szokás szerint beültünk a filmvetítésre, ami azért az angoltudásunk szempontjából egy felmérés volt számunkra, hogy mennyit is értünk belőle. Ezzel körülbelül tíz órára végeztünk, utána elkezdtük olvasni a jegyzeteinket, nagyjából tizenegy óráig elhúztuk az időt. Egy óra beszélgetés Jaksa Tibor Alezredessel, milyen is az katonai élet, megemlítettem neki, hogy péntekenként részt fogok venni az óráin, amik fakultatív órák lesznek. Tizenkét órakor, egy háromfogásos, díszebéden vettünk rész a csapatokkal. Csészében házi tyúkhúsleves, sajtos sonkába göngyölt csirkemell rizibizivel és desszertnek somlói galuska golyócskák voltak. Az ebéddel erőt nyertünk és felkészültünk a versenyre, átballagtunk a Stefánia Palotába, elfoglaltuk a helyünket és végighallgattunk egy gyors felvilágosítást a versennyel kapcsolatban. Fél kettőkor el is indult az első teszt kvíz, hogy hogyan is működik az egész játék. Mikor lezajlottak a kvízek, elkezdődött a rendes párbaj, hármas csapatok harcoltak egymás ellen, először is a gép automatikusan kisorsolt egy magyarországi megyét a várunknak. Mikor mindenki megkapta a saját megyéjét, elkezdődött a terjeszkedés, ez abban nyilvánult, meg hogy egy fontosabb személy születési éve vagy egy találmány évszámát kérdezik meg, de voltak közöttük világirodalommal kapcsolatos kérdések is, aki a legközelebb tippelte meg a választ az kettő megyét foglalhatott el és megyénként plusz kettőszáz pontot kapott az ezer alappontos várhoz. Miután elfoglaltuk a megyéket elkezdődött a csata, itt a pontok alapján támadhatott először az, akinek a legtöbbje volt és így tovább. Első körben a megyék melletti részeket támadhattuk meg, ezeknél egy feleletválasztó kérdést kaptunk, ha helyesen válaszoltunk, akkor legyőztük megyét és megkaptuk a pontszámával együtt, ha rossz választ adunk, de az ellenfél jó válasszal válaszol akkor ö kap száz pontot a helyes védelemért, de ha mindketten helyes választ adunk, akkor kvíz kérdést kapunk és megint jöhet a tippelés. Második körben egy megyét átugorva is támadhattunk. Harmadik menetben lehetett kamikázét játszani és az egész területen bármit lehet támadni, ilyenkor a legjobb az ellenfél várát megtámadni, mert ha legyőzzük, az összes pontszámát megkapjuk, de ez nem olyan könnyű, mivel három bástyát kell lerombolni, ami csak három helyes válasszal lehetséges.

 

Az elődöntőbe a három forduló által elért kilenc legtöbb pontszámot elérő csapat mehetett tovább, mi sajnos nem tartoztunk közéjük, így nekünk pakolni kellett és elhagyni a versenyt, de nem csüggettünk, jövőre még többet készülünk és megnyerjük a versenyt. 

 

Írta: Csiha Márk