Osztálykirándulás

Dátum: 2014-06-06 14:51:19   •   Posted by: toma3757   •  Category: 11

Ebben a tanévben Orfűre és Pécsre mentünk kirándulni. A szállásunk Orfűn volt, 6 ágyas faházakban laktunk, amik nagyon jól fel voltak szerelve: fürdőszoba, hajszárító, konyha szükséges eszközökkel, televízió.
A Jurta vendéglőben étkeztünk, ahol finom reggeliket és vacsorákat kaptunk.

A kirándulás első napját Pécs belvárosában, a főtéren töltöttük. Megnéztük a Székesegyházat és a Csontváry Múzeumot, ahol sok érdekes szépen kidolgozott festményt láttunk. A csoport egy része ellátogatott a Leonardo-kiállításra, aminek éppen Pécs adott otthont. A kiállításon modelleket is megtekinthettünk, az „automobilt” és a repülő szerkezetet is, valamint vetítéseken bemutatták Leonardo da Vinci széles körű munkásságát is. A másik rész szabadon megnézhette Pécs főterét és a belvárost. A főtéren megcsodáltuk a 8,5 m magas Ló szobrot is.
Délután a szálláson szabad program volt, majd este nyársalás, beszélgetés a tűz körül.

A második napon a Mecsextrém kalandparkba látogattunk, és az egész napot ott töltöttük. A kalandparkban sokféle szórakozási lehetőség volt mindenki számára, többek között lőszimulátor, alpesi kötélpálya, tiroli csúszópálya, erdei bob pálya, gokart. Legtöbben a kötélpályát, és a csúszópályát próbálták ki, ahol többféle nehézségi szint közül választhattunk, biztonsági tudnivalók megismerése után. Sokan az 1000 m-es erdei bob pályát is kipróbálták, ami szintén nagyon izgalmas volt. Mindenki nagyon élvezte a kalandparkban töltött napot, ami nagyon gyorsan véget ért.
Este szintén szabad program volt és szalonnasütés, zenélés a tűz körül.

A kirándulásunk utolsó napján a szállás elhagyása után ismét Pécsre mentünk, ahol a Zsolnay negyedben levő planetárium előadását néztük meg, amit a Pécsi Tudományegyetemen tanító csillagász tartott. Az előadáson sok fizika órán tanult csillagászati jelenséget láthattunk. Érdekesség, hogy Magyarországon a pécsi volt az első planetárium a budapesti előtt. A planetárium után elindultunk hazafelé, útközben Dunaföldváron pedig megebédeltünk.

Jól szórakoztunk a kiránduláson, a szállás, a faházak felszereltsége mindenkinek tetszett és az időjárás is kellemes volt a tervezett programokhoz.
Összességében ez volt az eddigi legjobb közös kirándulásunk, mindenki nagyon jól érezte magát.